måndag 13 september 2010

Skrivuppgiften!



Jag har kört fast...
Just nu sitter jag och försöker påbörja min skrivuppgift om Newtons lagar men jag har ingen aning om hur jag ska få ihop det här?
Hur ska man börja?
Det visade sig vara väldigt svårt att hitta fakta och uträkningar om det just jag har valt men jag vägrar ge upp och byta ämne.
Hur tänker ni andra om den här uppgiften?
Tycker ni det verkar enkelt?
ÄR det kanske enkelt? Är det jag som gör det svårare för mig än vad det egentligen är?
kom gärna med tips å det e snabbt för jag måste ju komma igång.

1 kommentar:

  1. Kanske att du åker ut på en rymdfärd med en kompis och de strapatser ni råkar ut för under färden. Det viktiga är att få in newtons lagar och andra "mekaniska" begrepp på ett naturligt sätt i din berättelse. Berättelsen kan vara helt påhittad. Använd fantasin!

    SvaraRadera