tisdag 14 december 2010

Varmt under jul

I morse när jag klev av bussen för att gå till komvux såg jag hur röken bolmade ut ur värmeverket här i Enköping. Nu när jag satte mig framför datorn så slog det mig, att en hel del energi lär produceras nu när det är så väldigt kallt ute. Alla fryser och det är kallt hemma när man vaknar på morgonen. Är det någon som har en susning om hur mycket värmeenergi som produceras så här års i Enköping?
Tanken bara slog mig. Det krävs ju lite extra värme nu när det lider mot jul ;)


2 kommentarer:

  1. jag hittar inte hur mycket mer värmeenergi som produceras i enköping vid dessa vintertider men jag hittade iallafall lite siffror på den här sidan http://www.enae.se/default2.asp?h=0&m=56

    SvaraRadera
  2. Försökte också kolla runt lite men var svårt att hitta något vettigt.

    SvaraRadera